I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Sunday 6 December 2009

Gårdagen

Igår tog jag mig in till Oxford Circus. Jag gick hemifrån halv ett och var framme två, det tog alltså en och en halv timme. Trafiken gör mig galen. I alla fall, i går var Regent Street och Oxford Street avstängd för bilar och bussar, och de stora gatorna fylldes istället av 12 miljoner människor som passade på att shoppa denna dag. Röda mattor rullades ut utanför några affärer, erbjudanden och tävlingar fanns vart du än tittade, entertainers för barn.. ja, allt möjligt fyllde dessa gator igår.
Klockan två mötte jag Clara (familjens förra aupair) och Samantha utanför H&M. Vi spenderade några timmar i affärer och när mörkret hade lagt sig, och regnet kommit, begav vi oss hem till dem istället. De bor i "the basement" i ett jättefint hus och man går ner för en liten trapp för att komma till deras ytterdörr. Jag vet inte om nu förstår hur jag menar, men iaf.. Hallen är jättestor, deras sovrum (som är avdelat med garderober så att det nästan blir två rum men garderoberna går inte ända upp till taket) är jättestort, deras vardagsrum är jättestort.. Det är minst tre och en halv meter upp till tak och lägenheten är vit och inredd i rosa! De bor jättemysigt och jag var nästan lite avundsjuk.
Vi bestämde oss för att gå till en pub i Shepherds Bush. Efter tre drinkar där bestämde vi oss för att ta tuben in till Piccadilly, men Clara hade glömt sitt oystercard i lägenheten, så vi fick gå hem ch hämta det, för att sedan gå tillbaka till stationen. Vi hamnade på Zoobar vid Leicester Square och dansade tills klockan slog tre. Träffade massa trevligt, roligt, underligt folk och njöt av att äntligen komma hem strax efter fyra. Jag mötte John och hans bror utanför huset, de skulle köpa cigaretter.. Klockan fyra.. På morgonen..

No comments:

Post a Comment