I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Tuesday 10 November 2009

Missförstånd?

Igår bad John om en pratstund. Han berättade att de inte har gjort saker klara och låtit saker utvecklas av sig självt. Han sa att de vill att jag ska plocka undan efter mig själv mer, men själv tycker jag att jag alltid får gå och plocka muggar och stoppa saker i diskmaskinen, som inte jag har använt. Det har säkert hänt två gånger att jag inte ställt in min disk i diskmaskinen, men bara för att det varit rent där i eller liknande. Jag tyckte att det lät lite konstigt, för jag känner precis tvärt om, men sa ingenting. Sen gav han mig "tips" på att jag borde spendera mer tid att träna läsa och skriva med flickorna, vilket jag såg som en uppmaning, men sure, klart jag gör det. Han sa också att han tyckte att det var konstigt att jag pratar så mycket när jag har kompisar här men inte med dem och han undrade vad det berodde på och om jag inte trivdes hos dem. Han sa att han inte vill att jag ska "stänga in mig på mitt rum" utan umgås med dem på kvällarna och äta mat med honom och Sarah. Han sa att de ville att jag skulle vara en större del av familjen och när det kom till städning och sånt ska jag göra med del av arbetet (vilket alltså blir en tredjedel?) för att vi är tre vuxna här i hushållet och jag är en av dem.

Jag blev helt plötsligt jätteledsen när han sa att han tyckte att jag inte pratade med dem, men jag har ingen aning om vad jag ska prata med dem om. Och på kvällarna när de kommer hem är jag helt slut och vill helst bara sätta mig vid datorn, prata med folk och blogga. Efter det vill jag sova. Och jag vet inte om jag klarar av att äta med dem för jag är oftast hungrig när flickorna ska ha middag och Sarah och John äter olika tider varje kväll. Det kan vara allt mellan 20-22.30 och jag klarar inte av det. Men jag antar att jag får offra mig några kvällar i veckan.
Jag har fått intrycket att de vill spendera så mycket tid som möjligt själva med flickorna, för de åker alltid iväg på saker på helgerna utan att meddela eller fråga mig, men jag har tydligen fattat det helt fel.
I alla fall så hoppas jag att det blir bättre nu och jag ska försöka hålla huset mer städat och umgås mer med dem.

1 comment:

  1. usch, låter som det är mycket krångel just nu. men du borde ju säga till dom hur du tycker och känner också. lycka till, sötnos :) <3

    ReplyDelete