I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Wednesday 11 November 2009

Älskade stad

Även om Sverige är mitt hem och svenska är mitt språk, är det här jag helst ser mig själv om tio år; cyklande längs Londons gator, svärandes över att de bygger om tunnelbanan IGEN. Inspringades på Starbucks och beställa en 'grande latte to go, please', tittandes på klockan och inse att inte ens tuben kan få mig att komma i tid den här gången. Äta nybakta skones med SVENSK ost på söndagsmornarna tillsammans med te gjort av tepåsar utan snören.

'Yes, love?' är vad du oftast hör när du ska beställa någonting eller köpa något. Det är inte bara gubbar som säger så här, gamla tanter gör det också. På något sätt gör det mig varm inombords när jag hör det. 'Have a nice day and enjoy the sun!' är en vanlig sak att höra när du går ut från en affär eller avslutar ett samtal i telefonen eller med en granne. Det här landet, den här staden, gör mig varm i höstkylan. Det här landet, den här staden, lugnar mig och tillåter mig att le i de sämsta stunder.

No comments:

Post a Comment