I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Monday 9 November 2009

Blue

Idag gick jag upp för att stryka flickornas uniformer. När jag hade varit uppe i ungefär en halvtimme berättade Sarah att hon skulle stanna hemma idag men att jag skulle ge flickorna frukost och klä på dem i alla fall. Okej? Tänkte jag.. Varför då? Men jag gjorde som jag blev tillsagd. De åkte iväg till doktorn och jag stängde av strykgärnet och gick upp på mitt rum. En halvtimme senare kommer Sarah hem, jag tror att hon skulle hämta något, och säger att strykjärnet har stängt av sig själv. Nej, jag stängde av det, svarade jag förvånat. Jaha, men det finns en massa kläder att stryka åt flickorna, svarar hon. Okej.. Ja, det här är något jag har sagt åt dig förut också och .... (säger något jag inte hör) ..... ska du göra även de dagar jag inte jobbar. Okej, svarar jag, lite chockad, och går tillbaka in i mitt rum.
Första dagarna när vi gick igenom arbetsuppgifterna sa hon att jag inte behövde stryka. Jag har uppfattat de få gångerna hon har bett mig att göra det som engångsförteelser, men tydligen inte. Nu har jag även förstått, inte fått förklarat för mig men förstått, att jag ska ta hand om flickornas tvätt även på mina lediga dagar och att jag ska dammsuga på mina lediga dagar.. Tror jag. Det där med dammsugningen tror jag därför att jag överhörde Sarah och John imorse när han sa att han inte klarade av att leva i en svinstuga och att hon Sarah skulle prata med mig.
Men jag förstår inte varför de inte har sagt något tidigare? Det har gått två månader och helt plötsligt, när de tycker att det har gått för långt, bestämmer de sig för att berätta det. De måste väl förstå att missförstånd lätt kan hända.

I alla fall har stämningen här hemma varit konstig sen igår. Igår träffade jag dem för första gången sen i fredags för de har varit hos Sarahs mormor och allt hon sa var hej efter att jag sagt hej, och så svarade hon ja när jag frågade om hon kunde sätta på värmen för att jag behövde torka lite kläder. Idag är allt hon har sagt: jag blir hemma idag och tar med flickorna till doktorn men du får ge dom frukost. Sen det där med strykningen av kläder, sen frågade hon om jag ville ha kaffe när Nora var här. Annars har hon i stort sett inte sagt någonting till mig. Hon måste väl ändå förstå att det har blivit ett missförstånd och att jag inte menat att skita i uppgifter?
Jag känner mig väldigt osäker och förvirrad nu och håller mig helst på mitt rum.

No comments:

Post a Comment