I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Thursday 19 November 2009

Julstämning

Jag hade tänkt att spendera dagen i sängen, vilandes och tittandes på Gossip Girl. Vid ett-tiden, när internet inte funkade längre, begav jag mig till Covent Garden istället. Mitt mål var att köpa födelsedagspresent till Elinor.
Jag gick runt i Covent Garden ett tag, köpte lite små julklappar till Ronja, ett halsband till mig själv och drack kaffe. Sen gick jag till Seven Dials, där jag köpte en till julklapp till Ronja och brevpapper till mig själv - äntligen. Sen gick jag mot Leicester Square och vidare till Piccadilly Circus. Mörkret började lägga sig över staden och juldekorationerna lyste upp. Jag gick längs Regent Street och tittade på alla fina, glittrande dekorationer. Tog en tripp in på Hamley's där jag såg en massa Paddingtonsaker jag vill ha, men köpte bara en present till Elinor. Jag gick vidare till H&M där jag klämde på lite Jimmy Choo-saker men insåg att jag inte hade lust att lägga mina pengar på det. Jag gick in i söta affärer på Carnaby Street och smålog åt dekorationerna ovanför mitt huvud. Vid Oxford Circus svängde jag mot Marble Arch och gick längs Oxford Street.
Jag köpte födelsedagskort och en bok och sedan gick jag till Starbucks och köpte en Cinnamon Latte. Jag satte på julmusik på ipod:en och njöt av den goda kaffen. Jag tittade på de glittrande juldekorationerna som sitter på de enorma husen och emellan husen, över gatan. När jag njuter som mest ser jag hur det faller någonting från himlen. Snö! DET ÄR SNÖ! Jag kände lyckan i kroppen, blandat med förvåning. Det snöar ju inte förren i januari här? För en sekund tänkte jag att i år, bara för att jag är här, kanske det är annorlunda. Sen fångade jag en snöflinga med handen och inser att det är skum.
Tja, det spelade egentligen inte så stor roll för det såg fortfarande ut som snö och det var mörkt ute och staden var upplyst av glittrande julbelysning och jag drack underbart julkaffe och jag lyssnade på julmusik och jag var lycklig, så det kändes lika bra som riktig snö. Det var i alla fall lika vackert. (Jag hittade källan till skum-regnet, det kom från taket på en av byggnaderna på Oxford Street. Tack för den kloka idén, who ever you are! You made my day!)
Jag fortsatte mot Primark där jag köpte tshirtar och huvtröjor. Det kändes ganska tråkigt, men välbehövligt. Jag köpte en till julklapp till Ronja där också, och en till present till Elinor. Sen gick jag till Waterstones och köpte två böcker till Elinor, men bestämde senare att den ena får bli en julklapp istället. Med ungefär 6 kassar i handen begav jag mig till Bond Street och tog tunnelbanan hem.

Juldekorationerna i Covent Garden. De är säkert jättefina när det är mörkt ute!

Ett godiscafé. Det sitter söta japaner där inne i söta klänningar och sådant.


Teahouse

En stor, upplyst raindeer. (Har glömt det svenska ordet?)

A christmas carol


Piccadilly Circus

A Christmas Carol
(Regent Street)

Stor stjärna. Regent Street


Hamley's skyltfönster

Hamley's skyltfönster

Carnaby Street

Carnaby Street

Carnaby Street




Regent Street

Topshop

Oxford Street

Oxford Street

Oxford Street

House of Fraiser

House of Fraiser

Debenhams

Oxford Street

Debenhams

Min Cinnamon Latte från Starbucks!

Selfridges (main entrance)

Marks & Spencer

Marks & Spencer

Oxford Street

Oxford Street

2 comments:

  1. juldekorationerna här är verkligen UNDERBARA! ohh. älskar oxford / regent street & carnaby street.

    ReplyDelete
  2. det är en ren:))<333/ronja

    ReplyDelete