I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Sunday 22 November 2009

Födelsedag

Idag åkte jag och Linnéa till svenska kyrkan för att gå på en gammal hederlig svensk julmarknad. Vi drack glögg, åt lussekatter, pepparkakor och skinkmacka! Det var helt underbart! Jag njöt av värmen, det svenska språket och alla ljuvliga dofter och smaker. Jag köpte hönökaka och lite godis (flickorna älskar zoo-tablettaskarna!) och sen begav vi oss hemåt. Jag hade en födelsedagsmiddag att åka mig hem till.
Eftersom att Sarah och John jobbar imorgon så bestämde de sig för att fira mig idag istället för imorgon. Så de dukade bordet fint med duk och finporslinet och vi åt svensk mat! Till förrätt var det rostat bröd med ägg och nån svensk fisk på, till middag var det köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt(!) och till efterrätt var det daimtårta. Vi drack bubbelvin och jag blåste ut fem ljus på tårtan. (thank god att de inte hade 20 ljus tänkte jag och insåg hur gammal jag blivit)
Efter maten öppnade jag paket. Jag fick ett presentkort på £50 på Primark, jordnötsringar, falu rågrut, pepparkakor, små kanelbullar, turkisk peppar och OST! Underbart!
Det var en underbar och jättemysig kväll.

No comments:

Post a Comment