I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Sunday 8 November 2009

Helgen

Mina fötter är fortfarande jättesvullna sen fredagskvällen/natten. Det här har aldrig hänt mig förut! Visst att jag har fått ont i fötterna efter en kväll i högklackat, men aldrig att fötterna har blivit så svullna att jag knappt fått på mig skorna!

Fredagskvällen började vid niotiden, då vi gick till en ny klubb i west end. Stället sög. Det var hur tråkigt som helst så efter våra gratisdrinkar tog vi en taxi till Piccadilly där vi bestämde oss för att gå till Tigertiger. Vi hade hur roligt som helst men om jag ska skriva om allt roligt som hände så kommer ni ändå inte orka läsa det, så jag skippar det. Stället stängde tre och efter att ha köat i ungefär en kvart för att få våra saker, gick vi och satte oss utanför. Linnéa började prata med någon David, jag bytte skor (tack och lov att jag tog med mig dem!) och Emelie tog av sig sina och drog på sig mina strumpor. Vi tog bussen hem till Emelie medans Linnéa tog en buss hem till sig.

Vi sov skönt ända fram till halv elva. Vi skulle möta Linnéa och Nadja vid Ikea klockan tolv. Vi insåg att detta var omöjligt. Vi skulle ta en buss från Emelie som tog ca 30 minuter, byta till en buss hem till mig som tar ca 30 minuter, jag skulle fixa mig iordning och byta om, sen skulle vi hoppa på nästa buss.
Vi gick till tunnelbanan istället, för att upptäcka att den var avstängd. Vi gick till nästa tunnelbana, bytte tunnelbana och vid ett var vi framme vid Stonebridge Park där vi skulle ta en free shuttle bus. Vi väntade i 30 minuter på bussen och bussresan till Ikea tog tre minuter. Värt? Nej. I alla fall kom vi till slut fram till Ikea och hittade Linnéa och Nadja i restaurangen. Åh, köttbullarna, brunsåsen och potatisarna är så goda på Ikea! Jag införskaffade mig två ljus och en kylmask. Ni vet en sån man lägger för ögonen..

Sen gick jag och Emelie hem hit, tittade på tv och åt pizza. När vi vaknade i morse fick hon reda på att hon fick lov att åka hem och vara barnvakt och jag följde med henne in till Marble Arch. Där bytte hon buss och jag gick in på Primark och köpte en varm jacka och en halsduk. Nu har jag tagit ett varmt bad och tycker synd om mig själv för att jag har dunkande, varma, svullna fötter!

No comments:

Post a Comment