I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Saturday 14 November 2009

Helg

Hade en superrolig kväll igår med Linnéa! Visst, vi blev lite förolämpade av gissningarna på vilket land vi kom ifrån men komplimangerna man får på vissa ställen väger upp det dåliga.
Vid halv sju begav jag mig till Willesden för att ta bussen mot Linnéa. Efter ungefär 15 minuter var jag vid Wembley Park Station och hörde hur en inspelad kvinnoröst sa "This bus has changed destination.. This bus terminates here". Fan i helvete, tänkte jag (ursäkta svordomarna, men inga svordomar i världen kan beskriva hur jag kände just då, jag var redan sen!) och gick ut i regnstormen. Jag, och ungefär 15 andra stackars människor, stod och väntade i 10 minuter på nästa buss. Det borde vara olagligt att ändra destinationen på bussarna här! I alla fall, den andra bussen kom tillslut och Linnéa mötte mig utanför Perivale Station. Vi gick hem till henne och jag blev minst sagt imponerad av hennes rum. Eller, hennes våning. Hon har ungefär 4 gånger så stort rum som mig, egen toalett och dusch, takfönster och stor garderob. Menmen, mitt rum är mysigt i alla fall och så länge jag trivs med familjen så går det väl an, haha.
Vi pratade, sminkade oss, drack lite bacardi breezer som jag hade köpt med på vägen, och till slut var vi redo att gå. Jag hälsade på mamman i familjen, som är svensk och jättetrevlig, och sen fällde vi upp paraplyet igen och begav oss ut i ovädret. Vi tog tunnelbanan till Piccadilly Circus och begav oss mot Tiger Tiger, där det var ett skandinaviskt party i VIP-avdelningen. (På tunnelbanan hamnade vi med fyra killar som var asdryga och fulla, men lite kul var det iaf! Speciellt det där med telefonen, som jag inte orkar berätta om.) Vi gick in genom en sidoingång som var fylld av svenska, norska, danska och finska flaggor, och fick ett orange band runt handleden. Vi köpte en varsin drink och såg oss omkring. Tyvärr var stämningen på botten, så vi begav oss in i själva Tiger Tiger-byggnaden istället, även om vi tog oss några vändor till VIP-området för att checka läget.
Vi spenderade den sista timmen med tre trevliga killar från England som envisades med att säga att vi var tyskar, mest för att vi blev så förolämpade av det. Vi lämnade klubben vid tvåtiden och gick mot Oxford Circus för att ta bussen hem. Estrellas Sourcream & Onion chips smakade gudomligt när jag kom hem! Varför finns inte Estrella här? Och varför är de så himla dyra på Totally Swedish?

Idag ringde mamma och väckte mig. Fast det gjorde inte mig någonting för jag somnade om igen. Jag gick inte upp förrens tolv och tack vare Linnéa tog jag mig i kragen och klädde på mig och sånt. Hon bjöd mig på mat i Wembley och vi shoppade många fynd på Poundland. Nu är Sarah och John på bio och jag har nattat flickorna. De var lite ledsna ikväll så jag läste hela 4 böcker för dem bara för att vara snäll. Eller, för att få dem att sluta gråta, haha. Jag tittar på Sex & The City och är slö.

Ps. Emelie flyttade hem idag. Vi åt en mysig avskedslunch på ett dyrt café på Carnaby Street igår. Om hon inte kommer hit och hälsar på så dör jag. Ds

No comments:

Post a Comment