I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Monday 16 November 2009

Överraskning

Sarah fick en oväntad dusch imorse när hon stod i köket. (Okej, dusch är och ta i när det faktiskt bara var en droppe, men jag gillar att överdriva!) Det var inte längre bara blött utomhus, utan inne i vårat kök också! Japp, taket läcker. En ganska stor fuktskada som antagligen orsakats av Londons regn. Det här är den första anledningen till att jag INTE vill bo i London, och tro mig, det finns många anledningar till att jag faktiskt vill det. Det regnar alldeles för mycket! Och då menar jag inte att det regnar för ofta, utan att det blir alldeles för blött när det regnar. Det spöregnar i några timmar, sen kommer solen fram igen. Dock hinner saker bli riktigt blöta under några timmar av spöregn, som till exempel taket. Vi har nu en ganska stor och synlig fuktskada i kökstaket och jag känner på mig att det inte kommer bli fixat i första taget.

Elinor uttalade sig ganska smart häromdagen:
"Walk half an hour, get a sweetie. Walk for two hours, get two sweeties."
Och Lily erkände idag att hon var lite kär i Alex.

Och jag stör mig något enorm på att folk inte använder sina blinkers! De är till för att visa vilket håll man ska svänga åt så varför inte använda dem och underlätta för alla andra? Här får man stanna på andra sidan vägen bara för att vänta till bilen åkt iväg, även om den svänger åt andra hållet, för man har aldrig någon aning om vart bilen är på väg. Det är inte ofta bilarna har lyset på under dagen heller, så du vet aldrig om en bil står still eller kommer emot dig om du inte har supersyn, alltså är det alltid farligt att gå över vägen i det här landet, speciellt eftersom att det alltid är ditt eget fel om du blir påkörd, inte förarens.

No comments:

Post a Comment