I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Thursday 26 November 2009

New Moon

Jag vet att ni är många som är irriterade över min brist på blogguppdateringar för tillfället, men den här veckan har varit jobbig. Jag har varit konstant trött, stressad och uppe i varv. Jag har haft jättesvårt att varva ner och somnat sent på kvällarna. Nu känns det lite bättre när jag har fått sovit ut idag, och jag sov tills för ungefär en timme sen.

I tisdags ringde Tilda mig när jag hade lämnat av Lily, och berättade att hon var i Willesden Green. Jag skyndade mig hem och hämtade oystercardet och pengar, och skyndade till tuben. Vi tog en kaffe och sen följde hon med mig hem. Hon följde med och hämtade Lily och Elinor från skolan och när hon gick mot tuben igen började Lily gråta. Hon sa att hon ville visa Tilda sitt rum och att hon ville att hon skulle komma tillbaka. Jag förklarade att Tilda faktiskt bor i London och kan komma och hälsa på när som helst, till skillnad från de hemma i Sverige. Lily grät i ungefär en halvtimme innan hon slutade.

I går möttes jag, Linnéa och Nadja i Shepherds Bush och gick på bio. New Moon - ja, jag har fallit för trenden. Det var minst sagt chockande att se allt man kunde köpa på bion. I Sverige är det popcorn, dricka och godis. Här är det popcorn, dricka, godis, kaffe, ben 'n' jerry's glass, korv med bröd, hamburgare, nachotallrik, öl och cider. Vi satsade på glass, godis, popcorn och läsk.
Biosalongen såg ut som i Sverige förutom att här är det större mellanrum mellan raderna, så folk behöver inte resa sig upp om någon ska gå förbi.
Efter 2,5 timmar - när filmen var slut - var det tre rejält kissnödiga svenska tjejer som lämnade biosalong nummer tolv.

No comments:

Post a Comment