I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Thursday 1 October 2009

Sverige

Igår mötte jag upp Sofia och Tove utanför Edgware Road och vi gick till Svenska Kyrkan. De bjuder på gratis fika och korv med bröd där på onsdagar så vi tog för oss och satte oss ner i soffan bland en massa andra svenskar medans vi väntade på Emelie som var sen. Alla körde en "hej jag heter och jag gör"-runda. 90% var aupairer. Sen skulle varje bord välja ett spel (det var fyra bord) men vi hittade inget bra så vi pratade bara. Efter lite mer än en timme gick vi över till den svenska puben och fortsatte umgås. Vi träffade tre svenska tjejer som kom hit i fredags för att de hade hittat en lägenhet på Abbey Road, men sen blivit blåsta på pengarna. Killen som ägde lägenheten ville se att de hade pengarna så de överförde de mellan varandra, men han gjorde ett falskt ID med en av tjejernas uppgifter på och tog ut deras pengar; 15 000 kronor. När de väl var framme i London och skulle hämta ut pengarna fick de reda på att någon hade hämtat ut dem. Så de har bott på hostel sen i fredags och åker tillbaka till Sverige imorgon. Fast de kommer tillbaka och gör ett nytt försök att hitta jobb och lägenhet. De var jättetrevliga tjejer! Trevlig onsdagskväll, förhoppningsvis kommer det lika många trevliga tjejer nästa onsdag. Onsdagskvällar i det svenska området är från och med nu en tradition som borde följas. Vid halv tolv-tiden tog jag vi tunnelbanan hemåt, puben stänger elva. Vilket i och för sig är perfekt för de som jobbar på torsdagar!

Ps. När jag sagt hejdå till familjen och gick mot tunnelbanan kom Lily springandes efter mig. "Stop, stop, stop!" Jag tog upp henne i famnen och hon sa "I'm gonna miss you so much!". Jag förklarade att jag bara skulle vara borta en kort stund och att vi skulle träffa varandra imorgon och hon gav mig en blå hårsnodd som jag satte runt handleden. Jag skulle tänka på henne när jag såg den. Hon är så söt!

No comments:

Post a Comment