I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Tuesday 29 September 2009

"I love you... sooooo much!"

Var vad Elinor sa efter att hon slängt sig på mig för att krama mig, så vi ramlade på golvet, när jag sa godnatt till henne. Det var så gulligt. Åh, blir helt rörd.

Vi åkte till National History Museum idag och flickorna tyckte att det var jättekul att åka tunnelbana! När vi kom fram blev jag chockad över den enorma byggnaden vi skulle in i. Enorm är inte ens ord nog att beskriva. Där inne fanns det allt! En avdelning om dinosaurer där det var en massa fakta, bilder, skelett och till och med livs levande dinosaurier! Nej, inte direkt, men det var vad Lily trodde. De var elstyrda såklart, men rörde på sig och lät väldigt verkligt. Det fanns en insektsavdelning, en fjärilsavdelning, en fågelavdelning, en "människokroppen"-avdelning och mycket mycket mer. Caféer, souveniraffärer.. Vi åt medtagen lunch i picnicavdelningen. Smörgåsar med skinka och pickles, cheesestrings, frukt, rice crackers, pannkakor.. Flickorna älskade det. När vi åkte därifrån, efter några timmar, stannade vi på Baker Street och åt glass! Sen bar det i väg hemåt.
Jobbade sent idag för Sarah har åkt i väg till sin mamma, hennes mormors begravning är i morgon. John kom hem vid åtta efter att jag badat flickorna och satt på de pyjamas. Jag hade tänkt ta en joggingtur i parken men det var kolsvart ute när John kom hem så jag får ta det imorgon efter att jag lämnat Lily i skolan istället.

På tunnelbanan

En liten del av National History Museum

Elinor äter chocolate chip cookie dough-glass

Lily äter jordgubbsglass med riktiga jordgubbsbitar i

1 comment:

  1. Tjejoooorna verkar avguda dig gummsan! Förstår dom helt o hållet :)
    Saknar dig D , <33

    ReplyDelete