I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Saturday 10 October 2009

Solsken

Efter att ha varit isolerad i två dygn och kurerat mig med EXTREMT stark chiligryta mår jag bättre. Jag är fortfarande förkyld men febern är borta och likaså är smärtan i kroppen. Så jag tog tunnelbanan in till city och mötte Emelie. Vi shoppade på Primark - det blev en regnjacka och två par fingervantar för mig. Inne på HMV vid Piccadilly Cirkus hittade jag Sex and the City-boken för fem pund, så den var hjärtligt välkommen i min påse. Emelie köpte en av Twilight-böckerna och sen gick vi mot Chinatown. Jag trodde att jag visste vägen, vilket jag inte alls gjorde, men vi kom fram tillslut! I Soho hittade vi roliga solglasögon och vid Leicester Square köpte Emelie Ben 'n' Jerry's-glass. Sen bar det hemåt och nu har jag nattat flickorna, jag är barnvakt ikväll för Sarah och John är ute.


Emelie är nöjd!

1 comment:

  1. Hej!
    Linnea heter jag och det var min mejladress som du gav till mamman (Joy) som sökte au pair (du gav säkert fler adresser, men jag var en av dom som kommenterade här på bloggen). Jag har iaf fått kontakt med henne nu och verkar ha halva inne, såattsäga ;) Jag ska ha en telefonintervju med henne imorgon. Shit! Nervööös! Hur fixade du din familj? Privat eller förmedling? Vad är viktigt att tänka på och så?
    Du har träffat den här mamman, hur verkar hon? ÅÅ jag babblar på men jag är lite uppe i varv just nu över att jag kanske snart åker iväg.
    Om du skulle idas svara på det här inlägget så vore jag jättetacksam! Du får gärna mejla om du har lust och tid.
    Hur är området där du bor? Familjen jag pratar med bor i Dollis Hill/Cricklewood, är det där du bor?
    Vore extremt tacksam för svar!
    Linnea/linneaehlin@hotmail.com
    P.S Jättefin och välskriven blogg du har, måste jag slutligen tillägga!

    ReplyDelete