I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Friday 30 October 2009

Halloween

När jag går genom Londons villaområden och sparkar på de gula och oranga löven på trottoaren, tänker jag på hur tråkigt och vardagligt det hade känts om jag hade varit kvar i Sverige. Jag hade inte ens noterat de färgglada löven på trottoaren och jag hade inte kunnat notera det faktum att färgen på ytterdörren aldrig är densamma som på dörren bredvid, eftersom att detta inte gäller i Sverige.
Att det är halloween i morgon går inte att undgå i denna underbara stad. Hela London är halloweenpyntat från topp till tå. Alla affärer säljer halloweendräkter och tillbehör, pumpor fyller grönsaksstånden på gatorna och skyltfönstren är ordentligt pyntade. Kalla mig tråkig, men jag tänker inte delta i någon halloweenfest, klä ut mig eller någonting sådant. Jag ska spara mina pengar och vara en duktig flicka. Jag njuter av att se alla andra utklädda och titta på skräckfilm. Det kan hända att jag skrämer ett och annat barn som knackar på dörren i hopp om godis, men det får framtiden avgöra.



Julgranar

Ett av Jimmy Choo's skyltfönster i Selfridges. Väskan och skon snurrar på skivorna.

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood
- Bara leksaker.

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood
På väg hem från tunnelbanan såg jag dessa vid grönsaksstånden!

No comments:

Post a Comment