I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Wednesday 23 September 2009

Ommålning


Är det målaomhuset-säsong i London nu? Alla husen på våran gata håller på att målas om (bara två hus emellan och sen är det våran tur!) och idag såg jag att de håller på att måla om det lila huset. I en annan färg! Jättetråkigt för jag tycker om att se det lila huset när jag går på den gatan. Elinor kommer bli jätteledsen när hon ser det. Hennes favoritfärg är lila och hittills har hon bara sett två lila hus i hela London och nu är det ena borta! Dumt. Det var fint också. Tråkiga människor som målar om!

Är engelskmän världens lataste människor eller jobbar de FÖR mycket vilket resulterar i noll fritid? I alla fall är det en fråga jag funderar på när matvarorna kommer levererade direkt till dörren efter en shoppingrunda i mataffären online.
Visst, jag har själv shoppat på internet. Kläder, cdskivor, filmer, böcker, skor. Men det känns på något sätt mer okej än att köpa sina matvaror online. Men alla kanske inte älskar det lika mycket som jag och min kära familj gör. Att åka och handla är någonting vi gärna gör, haha.

Ps. Sarah är lite tjurig på mig. Efter att jag försökt precis alla metoder någonsin för att få Lily att äta sin middag tog jag till den drastiska metoden. Jag gick och satte mig i soffan och lät henne äta själv. När Sarah kom hem och såg det sa hon att hon föredrog att jag inte tittade på tv medans Lily åt och jag förklarade att det inte var min första lösning på Lilys vägran att äta men Sarahs åsikt ändrades inte trots det. Hon lät inte arg eller så, men stämningen har varit konstig den senaste halvtimmen.

1 comment:

  1. Neeeeeeeeej, de såg ju fint ut! Skulle absolut inte ha något emot ett lila hus :D Vill lilltjejen flytta med tror du ? Var hon inte oxå fan av lila vad jag hört ? ;) Puss

    ReplyDelete