I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Tuesday 22 September 2009

Böcker

Igår gick jag och Elinor till biblioteket efter att vi lämnat Lily vid skolan eftersom att Elinor var ledig. Vi kikade igenom lite böcker, spelade spel på datorn.. Utanför var det höstrea på gamla biblioteksböcker så jag köpte sex chiclit-böcker för sju kronor, sammanlagt. Två av dem är böcker jag har planerat att köpa ändå så det var ett riktigt kap!
Michael kom förbi efter middagen och hade med sig godis till flickorna, som alltid. Lena, Davis och deras nanny Nora kom också förbi och flickorna lekte ute i trädgården medans jag plockade undan efter maten. De var jättesnälla igår och lekte hur lugnt som helst. Idag hade jag riktigt svårt att kliva upp, men jag var så illa tvungen. Kaffe är en av mina mest vanliga drycker här, välbehövligt. Flickorna är i skolan nu och jag passar på att andas ut. De är duktiga och snälla men det är fortfarande väldigt ansträngande att ta hand om dem eftersom att jag inte är van. När jag har hämtat dem ska vi gå till slutet av parken där jag och Elinor såg två hoppborgar igår och titta om de är kvar. Jag hoppas det, annars kommer jag få släpa på två ledsna tjejer hem.


Jag förvånas fortfarande över hur trevliga och pratsamma engelskmän är. Personalen i affärerna frågar hur jag mår och hur min dag har varit, folk jag aldrig träffat förut hälsar på mig. Det är ovant och första instinkten är att inte svara, att de är äckliga gubbar. Men sen kommer jag på att det här är england och påminns om alla andra människor som varit lika trevliga. Det är bra! Om man har en dålig dag är den lätt fixad genom att bara gå till affären.

1 comment:

  1. Låter väldigt härligt D! Vilket kap med böckerna , sånt gillar vi!
    Snygg din nya vad de nu heter typ "header" va! Saknar dig! <3

    //M

    ReplyDelete