I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Friday 25 September 2009

7,5 timmar


Igår tog jag tunnelbanan till Bond Street och gick längs Oxford Street. Gick in på Boots och köpte lite nödvändigheter och sen bestämde jag mig för att gå till Seven Dials och köpa brevpapper. Jag gick till Oxford Streets slut och svängde ner mot Leichester Square. Jag kände ju igen mig så jag visste vägen, och svängde av på en sidogata. Jag kom till Soho och gick igenom området. Efter ett tag kom jag fram till Regent Street igen! Herregud, tänkte jag, hur kom jag tillbaka hit?! Jag gick in på Starbucks och kollade i min London A-Z (kartbok) och insåg att jag hade gått en jättekonstig väg. Köpte en latte för att trösta mig själv och fortsatte sedan. Jag gick längs Regent Street tills jag kom till Piccadilly Cirkus. Längre än så kom jag inte. Tilda frågade om vi kunde ses tidigare istället så jag gick runt i lite affärer vid Piccadilly Cirkus medans jag väntade på henne. När jag berättade om mitt lilla äventyr för henne skrattade hon och bestämde sig för att ta med mig dit. Vi gick genom Chinatown och när vi äntligen kom fram till Seven Dials kände jag mig ganska nöjd. Vi tog en kaffe och sen gick vi till Hello Kitty-affären där jag skulle köpa brevpapper. Men det blev inget brevpapper. Dyrt och nej.. Fel bara. Vi gick mot Leichester Square och där mötte jag Tompo och Storm, mitt på gatan! I enorma London. Det var helt sjukt faktiskt.. De hade druckit öl och shoppat lite och vi bestämde att jag ska följa med dem ut ikväll. Jag och Tilda fortsatte mot Regent Street igen och gick in i en massa affärer på vägen. Till slut var vi framme vid Oxford Cirkus och klockan var halv åtta på kvällen. Jag tog tunnelbanan hem och åt supergod kycklingsoppa när jag kom hem! Lyckad dag, förutom att jag tappade 20 pund. (Ja mamma, den här gången tappade jag faktiskt pengarna!)

1 comment:

  1. Gillar ditt äventyr stumpan! Önskar jag fick virra runt med dig där , nu är det så att jag vill komma o hälsa på dig NU , omedelbart!
    Saknar dig!
    Kan du maila över adressen så man kan ta o skicka över nå brev o stuffs ?
    Älskar <3

    ReplyDelete