I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Friday 25 September 2009

21 dagar

Nu när jag har varit här i tre veckor tänkte jag skriva ett inlägg om familjen Hellett och hur mitt jobb som deras aupair ser ut.
Jag trivs superbra med familjen och jag kunde verkligen inte ha fått en bättre familj. Jag känner mig som hemma och älskar flickorna!

John Hellett är väldigt trevlig och lätt att tycka om. Han har dock ingen aning om vad en normal ljudnivå är! Han i stort sett skriker ut sina ord och han överdriver väldigt mycket. Om han är trött så ska alla få veta att han är trött; han stånkar och stönar. Han är lite av en pessimist och klagar gärna på saker. Trots detta är han en härlig man med otroligt bra musiksmak. När han kommer hem från jobbet tillbringar han sin första kvart hemma till att busa med flickorna. Sedan slänger han av sig skorna, slår på tvn och dricker en öl. Om det är helg, annars dricker han cola. Han älskar Seinfeld och är anledningen till varför familjen ägen alla säsonger av serien. Han älskar även att spela elgitarr och att dricka öl. Han har en favoritpub dit han går nästan varje helg tillsammans med några av sina kollegor.

Sarah Hellett är en rolig kvinna som jag trivs väldigt bra med. Hon får mig verkligen att känna mig som hemma och är angelägen om mitt välmående. Hon umgås med flickorna så ofta hon kan och tar varje tillfälle att göra någonting roligt tillsammans med dem, som till exempel att åka till parken, covent garden, museum eller liknande ställen som hon vet att de gillar.
Hon håller på att lära sig spela piano så på kvällarna pluggar hon in hörsnäckorna i keyboarden och spelar för fullt. Förutom det brukar hon titta på kriminalserier tillsammans med mig och John eller läsa tidningar. Hon har ett "busy sociallife" med många vänner och hon och John får ständigt inbjudningar till bröllop, kalas och andra fester. Dock är detta ingenting som jag lider av och jag har bara varit barnvakt i ungefär tre timmar en lördagskväll då hon och John gick ut.


Lily Hellett är 3 år och har nyss börjat på "Nursery School". Hon önskar att hon hette Lily-Rose men nöjer sig ganska bra med att bli kallad Lala av Elinor. John kallar henne oftast för LalaLu. Hon älskar allt som är rosa, prinsessigt och glittrigt. Hon har massa prinsessklänningar som hon brukar klä ut sig i och hon är redan, vid tre års ålder, ett stort fan av skor och handväskor. Hennes favorithandväska är en röd liten Hello Kitty-väska. Någonting annat som Lily gillar att göra är att plocka upp saker från marken. (Och stoppa de i väskan) Det kan vara saker som blommor, löv, kottar, ekollon.. Ja, allt möjligt egentligen. Därför är det inte en bra idé att låta henne gå om man har bråttom.


Elinor Hellett fyller 5 år i slutet av november och har nyss börjat i "Reception School". Hon kallas för Peaches, eller Peaches 'n' Cream av John, och gillar självklart också allt som är prinsessigt fast inte lika mycket som Lily. Elinors favoritfärg är lila och hon gillar att titta på tecknade serier, helst Tom & Jerry och Garfield. Elinor gillar att gå till biblioteket, museum eller lekplatsen i parken.
Mitt jobb:
Jag jobbar tre dagar i veckan; måndag, tisdag och onsdag. Mina arbetsdagar ser i stort sett likadana ut.
07.00 - 07.20: Vaknar och försöker väcka flickorna
07.30: Äter frukost med flickorna, klär på mig själv och Lily vanliga kläder och klär på Elinor skoluniformen, borstar tänder och hår.
08.00: Sarah åker till jobbet och John åker någon gång mellan 7 och 8.
08.30: Går till skolan med Lily i vagnen och Elinor på sparkcykeln.
09.00: Elinor börjar skolan och jag och Lily går tillbaka hem, Lily somnar oftast i vagnen. När vi är hemma leker vi lite eller tittar på tv.
11.00: Lunch och sedan klär jag på Lily skoluniformen.
11.45: GÅR till skolan med Lily.
12.30: Lily börjar skolan och jag har tid för mig själv i några timmar.
14.30: Går för att hämta flickorna i skolan med mellanmål, vagn och sparkcykel med mig.
15.00: Flickorna slutar skolan och vi går hemåt, oftast med ett stopp i lekparken i parken.
17.00: Middag
18.00: Sarah kommer hem och jag slutar för dagen!

No comments:

Post a Comment