I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Saturday 26 September 2009

Portobello Road

Det tog mig 1 timme och 45 minuter att komma till Portobello Road idag. Hela Jubileeline är tydligen avstängd nu så jag fick ta bussen ända till Baker Street, vilket tar sin tid på en lördag i London. Därifrån blev det tunnelbana - med byte. Men fram kom jag i alla fall, även om jag var sen. Sofia stod och väntade på mig utanför stationen och vi påbörjade vår färd på Portobello Road. Det såg inte alls ut som jag mindes det men det fanns mycket fint att titta på. Speciellt alla smycken! Jättefina och jättesöta med massa fina berlocker, men jag köpte ingenting! (LÄS DET IGEN MAMMA! JAG, DENISE, KÖPTE INGENTING!) Vi blev frestade av pannkakorna och köpte en varsin. I slutet av marknaden hittade vi två affärer där allting kostade 5 pund, så jag köpte fyra stycken jättesöta klänningar.
När vi hade gått i sisådär två timmar tog vi bussen till Baker Street och gick till Totally Swedish. Jordnötsringar och mannagrynsgröt fick följa med mig hem och jag ska njuta av en mannagrynsgrötsfrukost imorgon! Hoppas att flickorna tycker om det också.
Vi styrde våra fötter mot Carnaby Street för att ta en kaffe på nyöppnade Central Perk (ni vet caféet i vänner!) men kön, ja det var en kö!, för att komma in var sjukt lång. Folk stod och knäppte kort på caféet, på sig själva under skylten.. Självklart gjorde vi detsamma, haha. Men en kaffe inne på Central Perk var inte på frågan med tanke på att stället antagligen skulle hinna stänga innan vi var inne! Så vi bar oss iväg hemåt i stället. En timmes bussresa, jippie.
Jag hoppas verkligen att de blir klara med ombyggnaderna snart för det börjar bli jobbigt att inte kunna ta sig runt lika enkelt på helgerna.




De här killarna var sjukt bra. Rösten var gudomlig!



Fler gatumusikanter

Nästan lika god pannkaka som i Thailand!

Nyöppnade Central Perk på Carnaby Street


Många människor ville fika där!

No comments:

Post a Comment