I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Wednesday 12 August 2009

things just taste better now

Jag har varit effektiv idag. Relativt effektiv i alla fall. Jag har hängt upp tvätten, städat på mitt rum och gjort om lite saker ( till exempel 'möblerat' om sakerna så att mina fina marilyn monroe-askar som jag fick i studentpresent är uppe och synliga ) badat och rakat benen utan att börja blöda - vilket i sig är en enorm seger, lämnat 'intresseanmälan' till varenda au pair-familj på varjenda sida jag hittat, letat jobb, lagat mat.. Det känns som att jag har gjort mig förtjänt av att börja se på säsong 2 ikväll. Säsong 2 av gossip girl såklart.
Det är lite förvirrande att läsa böckerna och titta på serien samtidigt men hittills har det gått ganska bra. Just nu har jag inte läst gossip girl på ungefär två veckor utan kollat på säsong 1 på dvd, men nästa bok kommer på posten om någon dag. Då kommer det nog bli förvirrande. Alla människor är helt olika och det händer olika saker i boken och i filmen så det blir lätt.. förvirrande, hah.
Nu ska jag gå ut i köket och baka vinbärspaj innan mamma kommer hem från jobbet. Wish me luck!

No comments:

Post a Comment