I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Monday 17 August 2009

sweden I love you, but you're bringing me down

and that's why I just bought a plainticket! Japp, nu är det bokat och klart. De plockar upp mig på Heathrow klockan 13.50 (UK time) den 4 september. Jag var på elgiganten idag och tittade på datorer. Jag hittade en jag vill ha men jag vet inte om jag har råd, den var ganska dyr. På ÖB köpte jag tre mycket krångliga flyttlådor. Det tog mig ungefär tjugo minuter innan jag hade vikt ihop en för jag förstod verkligen inte hur man skulle vika! Det stod "Vik sedan A" och sånt, det var till och med bilder och ändå förstod jag inte! Jag började i alla fall packa ner lite böcker, prydnadssaker och sådant som inte ska användas på mycket länge. Jag började packa i den stora ljusrosa resväskan också och jag har packat ner alla kläder jag ska ha med mig förutom de som ligger i tvätten och de som jag ska använda innan jag åker. En massa skor är också nedpackade tillsammans med några böcker, väskor, mediciner, sladdar och lite annat smått och gott. Jag tror att mina systrar börjar förstå att jag faktiskt ska flytta, för de verkar lite gråtmilda ibland och säger att de kommer sakna mig. Självklart kommer de sakna mig! Ungefär lika mycket som jag kommer att sakna dem. Jag är helt slut efter en stressig dag. Jag förtjänar lite gossip girl nerbäddad under täcket nu, tycker ni inte?

---

Inatt hörde jag en riktigt hög smäll och förstod inte vad det var. Det lät som att någon smällde en raket eller något, så jag flög upp och tittade ut genom fönstret. När jag inte såg någonting trodde jag att någon hade blivit skjuten så jag flög ner i sängen igen. Några minuter senare hör jag hur en bil rivstartar och sladdar.. Jag somnade lite skärrad inatt i tron om att någon hade blivit skjuten, och att jag hade hört det!

.. Det var en bilbomb på tjärna ängar, för andra natten i rad.

No comments:

Post a Comment