I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Friday 14 August 2009

still a little bit of your face i haven't kissed

Idag har jag köpt en almanacka. Eller kalender, kalla det vad du vill. Det var i alla fall väldigt behövligt då jag inte kan hålla reda på mitt liv längre, trots att jag varken har jobb eller går i skolan. Det är tider hit och dit, dagar hit och dit, fika med den och den. Ja, ni fattar. Jag letade i tre affärer efter den perfekta. Ni vet den i A5 format där man kan sätta i ett kort i en plastficka på omslaget? Den letade jag efter och precis när jag tänkte ge upp hittade jag den. 129 kronor. Dyrt, men jag köpte den ändå. Jag hade ju ändå bara gått och väntat på att hitta samma kalender på ett annat ställe annars, och priset hade varit detsamma. Enda skillnaden hade varit att jag hade gått runt och varit förvirrad i några dagar till. 0910 står det på framsidan. Jag fick mig en riktig realitychock när jag insåg att det snart är 2010. Herregud vad tiden går snabbt! Det var ju nyss 2008?
Jag har bokat in ett online-meeting på Skype imorgon, 10.30 UK time. Alltså 11.30 svensk tid. Med Sarah and John. Jag hoppas på det bästa nu. Jag är halvvägs ut genom dörren för att åka och köpa flyttlådor. Jag tänker på hur jag ska packa ner allting och jag funderar på hur jag ska göra med alla skor som mamma snart blir galen på. Just nu ligger alla utom 4 par nerslängda i en stor blå IKEA kasse. Det är spännande, åh så spännande det är! Men jag vill inte ta ut segern i förskott, så att säga.

No comments:

Post a Comment