I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Saturday 24 October 2009

9 dagar

Förra onsdagen tog jag tunnelbanan till Baker Street direkt när jag slutat. Jag hade pratat i telefon med Alex någon timme tidigare och flickorna kunde inte sluta skratta, de tyckte att svenska lät så roligt! I alla fall så kom jag fram till Baker Street, fyllde på mobilen och köpte en kaffe. Jag satte mig på en bänk och tänkte läsa min tidning som jag plockat upp på vägen. Ha! Jag tittade runt omkring mig och mindes sakta hur jag lagt den på disken när jag köpte mobilpåfyllningen. Jaha, tänkte jag och tittade på allt folk i stället. Äntligen fick jag det efterlängtade telefonsamtalet och ställde mig upp för att se om jag såg Alex. Och där kom han, på andra sidan gatan! Lyckan var total. Vi gick till McDonalds för stackarn hade inte ätit annat än frukost och sedan gick vi till Marks and Spencers och köpte chips och blommor till Sarah och John.
Vi la oss ganska tidigt och de följande fyra dagarna bestod av besök till Big Ben, Covent Garden, Piccadilly Cirkus, Leicester Square, China Town, Oxford Street och Regent Street. På fredagen åkte vi till Emelie med tårta, för hon fyllde år och på lördagen träffade vi henne och Josephine vid Portobello Road och gick till en mysig pub.
På måndagen, tisdagen och onsdagen följde Alex med mig när jag lämnade och hämtade på skolan och han lekte med flickorna hela tiden. De älskade honom! Och de uppförde sig riktigt bra hela veckan.
På torsdagen åkte vi till Camden Town och gjorde lite inköp och åt härlig kinabuffé, sen åkte vi hem och tog det lugnt resten av dagen. Tidigt på fredagsmorgonen tog vi tunnelbanan till Baker Street, letade och letade efter rätt busshållsplats och hann precis, på sekunden, på bussen. Det var ledsamt att åka tillbaka från Stansted Airport ensam, så jag tröstshoppade lite på H&M, haha.

Alex i en gitarraffär på Denmark Street

Polisbåt vid Big Ben

London Eye


Big Ben

Supergod pannkaka vid Big Ben!

Vi åt Fish & Chips i Camden

Camden

Camden

Lily redo för skolan (och Alex fot)

No comments:

Post a Comment