I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Saturday 19 September 2009

Helgen

Kvällen igår var jätte rolig! Jag gjorde mig redo och innan jag hann gå kom en full John hem. Han hade varit på puben med några arbetskamrater och undrade vart jag skulle. Två minuter senare frågade han samma sak igen, och jag och Sarah tyckte att han var lite knäpp. Bara för det fortsatte han att fråga en gång i minuten och jag svarade olika svar varje gång, till och med att jag inte skulle ut. När jag var på väg ut genom dörren frågar han om jag ska ut, igen! Haha.
I alla fall, jag mötte Tilda och Mimmi vid Oxford Cirkus och vi gick mot en klubb när vi blev stoppade av en kille på gatan. Vi fick komma in gratis på hans klubb och beställde en varsin jättegod cocktail som jag inte minns namnet på. Tilda träffade på en vän där så vi följde med dem till ett annat ställe där de hade bord - vilket innebar fritt inträde och gratis drinkar. Stället såg väldigt häftigt ut och vi hade jätteroligt, ända tills Mimmi blev utslängd för att hon var för full och hade tappat sina skor och sin väska någonstans. Det blev kaos. Jag, Tilda, Shane och några säkerhetsvakter letade efter hennes saker och när jag gick ut för att kolla hur Mimmi mådde fick jag inte komma in igen för att de hade hittat mig på toan tillsammans med henne. Jag försökte förklara att jag följde efter henne för att se hur hon mådde, att jag hade en kompis kvar där inne och att jag skulle leta efter Mimmis saker. Men icke, han sa att jag inte kunde prata riktigt och det var ett tecken på att jag var full. Men har ni någonsin lyckats prata flytande engelska under stress och efter en kväll av nästan enbart svensktalande? I alla fall så kom en kvinnlig vakt och följde med mig ner och jag hittade Tilda och Shane - med Mimmis saker. Allting ordnade sig alltså och de tog en taxi hem medans jag gick till Oxford Cirkus för att ta bussen.

Lily fick en liten Paddington-nyckelring av Michael igår. Den såg precis ut som min Paddington jag köpte på Harrods när jag och mamma var till London för några år sedan, minus den röda regnhatten.

Idag var jag ensam hemma nästan hela dagen, familjen var till parken och sen hade flickorna balett. Jag låg i soffan och tittade på tv, vilket faktiskt var skönt. Jag har inte riktigt gjort "ingenting" en enda dag när jag har varit här. Vi åt pasta med grön pesto till middag och nu är Sarah och John ute, jag tror att de skulle på restaurang och sedan bio eller någon pub. Flickorna ligger och sover, jag läste fem böcker för dem innan de äntligen började gäspa! Som tur är står det som mest några rader på varje sida. Jag tittar på Criminal Minds just nu och det började precis spöregna. För när det regnar här i London, då SPÖREGNAR det! Man hör knappt tvn längre! Katten jamar lika högt som regnet.

Förra helgen när jag träffade Tilda klagade hon på att det är så mycket svenskar överallt och att man hör svenska vart man än går. Jag förstog inte vad hon menade för den enda svenskan jag mött var hon som jobbade på den svenska affären. Men igår förstod jag verkligen vad hon menade. Det var svenskar på tunnelbanan, på gatan, inne i affärerna, på klubbarna, ja överallt! Jag överdriver inte när jag säger att jag hörde 10 svenska familjer inne på Primark!

1 comment:

  1. haha åh denise du har de helt underbart ju! :D så kul & läsa:)

    ReplyDelete