I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Tuesday 20 April 2010

Jag ansökte precis till 3 distanskurser som börjar i höst.
Hjärna och Beteende, Människan som samhällsvarelse och Människa och samhälle.
Kände att jag ville göra nånting, nu när jag kommit på att jag inte behöver plugga upp nåt ämne. Jag har funderat fram och tillbaka i några dagar nu.. Beteendevetenskap i Uppsala? Beteendevetenskap i Västerås? Socionom i Göteborg? Socionom i Gävle? Plötsligt slog det mig. Lärare inr Svenska - Engelska för skolans tidigare år. Det som lockat med Beteendevetenskap och Socionom är kurserna, men de kan jag läsa enskilt. Jag vill hellre jobba med barn än med problem som kommer riva upp gamla sår. Så i höst ska jag göra högskoleprovet, och våren -11. Till hösten 2011 ska jag sedan söka Lärarprogrammet på Gävle Högskola.

No comments:

Post a Comment