I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Tuesday 30 March 2010

Du lyfter upp mig

Jag brukade undra hur högt jag skulle skrika för att bli hörd.
Jag brukade undra vad jag skulle visa för att bli sedd.
Jag brukade undra hur mycket jag skulle ge för att få.

Men du sätter dig ner, utan några ord.
Du ger utan att ta och håller utan att släppa.
Du hör mina skrik hur låga de än är.
Du frågar hur jag mår och hur min dag har varit.
Du ser det jag visar och du känner det jag känner.
Du håller kvar

Jag skulle kunna säga
"Kom hem när du vill, jag är vaken hela natten!"
Du får mig att le som ingen annan och jag vill bara be om mer.
Jag känner mig trygg med dig

Love builds bridges where there are none.
Love always creates, it never destroys.
Love does not consist in gazing but in looking outward in the same direction.

No comments:

Post a Comment