I revealed too much too soon. I was emotionally slutty.

Saturday 31 October 2009

Daggmaskar

Igår såg jag en stor daggmask utanför dörren på baksidan. Osäker på om den var levande eller inte, studerade jag den ett tag. Och ja, den var levande. När jag tittade mig runt omkring såg jag tre till daggmaskar på olika ställen. Förvånad över att jag inte sett de tidigare började jag undra vart de kom ifrån. När jag idag gick ut på baksidan såg jag en till daggmask, ihopkrypen till en liten klump. Jag petade på den med en pinne för att se om den levde och när den inte rörde på sig bestämde jag mig för att se vad som skulle hända om jag klämde sönder den. Slem kom ut och när den var hal som en fisk gav jag upp mitt försök att sticka pinnen rätt igenom den. När jag tittade ut en timme senare fick jag syn på fem daggmaskar, varav en utav dem antagligen var mitt lilla tortyrobjekt. Men alla var levande och rörde på sig.

Det jag undrar över nu är:
Varför kommer de bara fram när det är mörkt ute och vart håller de hus i dagsljus?
Vad gör de i en trädgård mitt i London?
Är de farliga? Suger de blod? Kommer de på något mystiskt sätt att ta sig in i mitt rum på natten och suga ut allt mitt blod i ett försök att döda mig?

No comments:

Post a Comment